GVB 200, Optocht 100 jaar GVB, Nieuwezijds Voorburgwal, 16 september 2000
Foto: verzameling Tim Castricum

Home > Autobus > Stadsbus > Series > Serie 123 (174-200)

Gemeentevervoerbedrijf Amsterdam - Serie 174-200

Serie: 174-200
Type: Standaardbussen Lagevloer
Aantal: 27 Stuks
Fabrikant: DAF - Berkhof,Heerenveen
Chassistype: DAF SB 250 RS Ultra Low Floor
Motortype: DAF RS 160 M
Milieuclassificatie: EURO 2
Lengte: 12000 mm
Breedte: 2500 mm
Hoogte: 3240 mm
Instaphoogte: 340 mm
Wielbasis: 6000 mm
Vooropbouw: 2600 mm
Gewicht leeg: 10888 kg
Gewicht vol max.: 18100 kg
Vooras: DAF 154 N
Achteras: Rockwell U 720 E
Vering: Vollucht met elektronisch geregelde hoogte
Remmen: Vollucht met ABS en ASR
Koppel: 850 Nm
Motorvermogen: 160 kW
Versnellingsbak: Voith D 854.3 met geïntegreerde retarder
Ledig gewicht: 11000 kg
Passagiersindeling: 29-68

 

 

Deze vervolgserie was gelijk aan de voorgaande reeks 156-173 en werd begin 2000 afgeleverd en in dienst gesteld.
Bus 200 werd vanwege het eeuwfeest van het gemeentelijke trambedrijf tot gouden bus beplakt en in die uitvoering op 17-04-2000 officieel onthuld.
Van 18 t/m 21-04-2000 werd de bus als extra bus op diverse lijnen ingezet en was voor het publiek gratis toegankelijk en kwam een week later normaal in de reizigersdienst.

Vanwege de start van het Schiphol-Sternet(lijn 192,ex-68) werden de 188-197 in april 2000 beplakt tot rode Sternet-bus, waarbij de blauwe banen in rode kleur werden overgeplakt.

Op 14-09-2000 had de 193/192-2 op de Loevesteinse Dienstweg op de Luchthaven Schiphol een zware aanrijding met een vrachtauto, waarbij de bus zware schade opliep en door een kraanwagen van de firma Vrolijk naar Garage West moest worden getransporteerd. De wagen werd hersteld en kon weer terugkeren in de dienst.

Op 19-04-2001 had de 188/192-8 om 7.10 uur op de Geerban bij de Osdorper Ban een fikse aanrijding met een shovel, waarbij de 188 aanzienlijke schade opliep. Herstel vond plaats in eigen beheer.

De komst van nieuwe geheel rode Sternet-bussen in april/mei 2001 betekende dat de 188-197 geleidelijk weer wit/blauw werden voor de stadsdienst. In mei 2001 werden de 190-195 omgeplakt en kregen gelijk het zeegroene RDW-uiterlijk(zie hieronder), in juni werden de 188(eerste helft), 189(eind juni) en 196(eind juni) weer wit/blauw teruggeplakt, terwijl de 197 als laatste in de tweede helft van
juli 2001 weer wit/blauw werd.

Vanwege de renovatie van de Ringweg A10 werden de 190-195 en 198 in lichtblauw beplakt met opschriften voor Rijkswaterstaat en reden in de zomer van 2001 op de 2 speciale pendelbuslijnen A en B. Na de zomer van 2001 werden de Rijkswaterstaat-bussen weer donkerblauw en kwamen weer in de gewone lijndienst.

Op 11-10-2001 botste om 6 uur 's morgens de 180/38-14 op de kruising Molenaarsweg/Stellingweg met een vrachtwagen, die de bus een stuk meesleepte. De bus werd zwaar beschadigd en moest voor herstel terug naar Berkhof in Heerenveen. Na herstel kwam hij terug in dienst.

In het najaar van 2001 werd Gouden Bus 200 alsnog wit/blauw.

Vanaf maart 2006 werd de hele serie bij Berkhof omgebouwd, waarbij alsnog een knielinrichting werd ingebouwd en tevens een rolstoelplek werd gecreëerd. Hiertoe werd binnenin een aantal stoelen aan de instapzijde tussen de voor- en middendeur verwijderd, een rolstoelplank bij de middendeur aangebracht, tevens werd aan de buitenzijde bij de middendeur een drukknop aangebracht. Via een herkeuring werd hierbij de zit-/staanplaatsindeling gewijzigd in 26/66 + 1 rolstoelplek.

Vanaf januari 2007 werd successievelijk het complete wagenpark voorzien van bedrading en chipkaartlezers ten bate van de uiteindelijk in 2009 ingevoerde OVChipkaart. Hiertoe werd bij de enkele voor- en achterdeur één kaartlezer geplaatst en bij de dubbele middendeur 2 kaartlezers.

In 2008 werden de 189, 192 en 194 aan de achterzijde voorzien van een oranje matrix lijnaanduiding.

Op 11-10-2008 raakte de chauffeur van de 192/42-2 onwel om 18.10 uur en botste hierdoor met zijn bus op de Prins Hendrikkade bij de IJtunnel(richting CS) tegen de abri van de halte IJtunnel, die vervolgens tegen een boom werd geplet. De buschauffeur werd met een ambulance naar het ziekenhuis vervoerd en kon gelukkig weer terugkeren in zijn functie. De bus liep forse schade op aan de voorzijde en de abri werd geheel vernield. Na herstel kon de 192 terugkeren in de dienst en hij heeft hierbij de afwijkende filmkast van de 127 gekregen.

De bussen 176 en 179 werden eind oktober 2009 uit de dienst gehaald en verkocht aan de firma Ballast Nedam in Groningen. Met de twee bussen ging zij personeelsvervoer verrichten op het eigen terrein van het Energypark in de Eemshaven, waar het bedrijf een ondergronds pijpleidingen-netwerk aanlegde nabij Delfzijl. De bussen werden gebruikt voor het vervoer van de werklieden, die met hun eigen auto niet op het terrein mochten komen. Op 01-12-2011 beëindigden de bussen hun taak en werden afgevoerd en aansluitend geëxporteerd met onbekende bestemming.

Met ingang van de nieuwe jaardienstregeling werden op 13-12-2009 de bussen 174, 175, 178, 181, 184 en 193 buiten dienst gesteld voor afvoer. De 193 stond al langere tijd buiten dienst met een hardnekkige storing, terwijl de overige wagens vrijwel rechtstreeks uit de dienst werden gehaald.

In 2008/2009 werden de bussen 177, 187 en 196 opnieuw geschilderd, waarbij de wagens hun stadswapen op de kop verloren en tevens werden voorzien van een kleiner type wagennummer, zoals ook in gebruik is op de nieuwe gelede Citaro-bussen, ook kregen de wagens het nieuwe GVB-logo aangebracht.

In 2010 werd vervolgens nog de 180 behandeld. In 2011 werden vervolgens de 186 en de 198 behandeld.

In 2010 werden de 174, 175, 178, 181, 184 en 193 afgevoerd uit het bestand en gingen voor export naar handelaar WOMY.

In oktober 2010 kreeg de 192 weer een normale matrix aan de voorzijde, vermoedelijk afkomstig van de beschadigde 134.
De proefmatrix, ooit geplaatst in de 127 en daarna in deze 192, werd opgeslagen in het magazijn.

De komst van de nieuwe Citeas betekende vanaf de zomer 2011 de geleidelijke afvoer van de gehele serie. In de zomer van 2011 verdwenen de 183, 187, 188 en 199 uit de dienst en werden voor export afgevoerd. Aansluitend werden de resterende bussen tot begin 2012 buiten dienst gesteld en aansluitend afgevoerd.

Alleen bus 196 ontsprong de dans. Als onderdeel van een reeks van 19 bussen was de wagen nog regelmatig onderweg als invalbus vanuit de verschillende busstallingen. In principe mochten slechts 5 bussen met Euro-2-motoren buiten de vergunning van milieuvriendelijkere bussen gelijktijdig dienst doen vanaf 01-01-2012, maar in de praktijk rijden door materieelgebrek toch regelmatig wel een aantal meer bussen met de iets milieu-onvriendelijkere Euro-2-motoren. Deze bus werd voorzien van de nieuwe OV9292-stickers achterop, begin 2012, waarbij achterop het wagennummer verhuisde naar de raamstijl rechtsonder het raam.

In het najaar van 2012 werden de dienstwagenbordjes(klapjes) rechtsvoor achter de voorruit verwijderd, zodat een dienstvolgorde nu niet meer waar te nemen valt. De logica hierin, nota bene bij de tram is dit tot op heden gewoon gehandhaafd en bij de Combino-trams zelfs digitaal aangebracht, is ons tot op heden onduidelijk gebleven.

In de zomers van 2012, 2013 en 2014 stond de 196, vanwege een minder benodigde businzet, in zomeropleg. In de zomer van 2014 werd de 196 echter wel af en toe bij gebrek aan bussen ingezet.

In oktober en november 2013 verbleef de afgevoerde 200 via Womy tijdelijk in bruikleen bij tourfirma Leo Ringelberg in Rhoon, maar was niet overgeschreven, dus of de bus daar dienst heeft gedaan is niet duidelijk.

De komst van de nieuwe Citea-bussen 1451-1472 vanaf november 2014 betekende uiteindelijk het einde voor de laatste SB250-Jonckheer-bussen bij het GVB en zo ook voor de 196. Op 08-12-2014 werd de bus afgevoerd naar Womy, waarmee de laatste bus van deze serie verdween uit het bestand. De 196 haalde de eindstreep niet en ging eind september 2014 al aan de kant.

De HTM in Den Haag had bij hevige sneeuwval de mogelijkheid om een sneeuwlijnennet in te stellen, waarbij de tramlijnen 6, 12, 16 en 19 dan vervielen, om het gebruik van wissels te beperken. De busdienst in Den Haag werd sinds december 2012 geëxploiteerd door HTM-dochter HTMbuzz, waarbij een klein deel van het wagenpark in beheer bleef bij de HTM-busdochter HTM, een soort groepsvervoertak van de HTM. Deze HTM-bustak verzorgde groepsvervoer, vervangende tramdiensten e.d. en werd ook ingezet voor de sneeuwdienst. In het najaar van 2014 reed HTM echter diverse tramvervangende diensten en had daartoe het grootste deel van het wagenpark al in gebruik om deze diensten te rijden en daardoor geen reservebussen voor dat eventuele sneeuwnet beschikbaar. Hierdoor werden op 13-11-2014 bij handelaar Womy, voor de periode t/m 15-12-2014(aanvang nieuwe dienst en einde van vele tramvervangende diensten door afronding van werkzaamheden), een 20-tal bussen gehuurd voor het sneeuwnet. Het betrof hierbij diverse wagens uit de voormalige GVB-wagenparkvloot, aangevuld met 4 wagens van hetzelfde model, die bij Hermes in Eindhoven en later bij NOVIO in Nijmegen hadden gereden. De bussen werden vernummerd in de reeks 401-420 en werden bij de HTM op diverse locaties geplaatst, waarbij ook een aantal keren met de bussen gependeld werd tussen die locaties vanwege onderhoud. De HTM kreeg de bussen gratis beschikbaar in ruil voor onderhoud en reparatie van defecte onderdelen, alsmede een nieuwe jaarkeuring, zodat de bussen aansluitend door Womy weer makkelijker verkoopbaar werden.
De bussen 401-420 betroffen resp. de ex-:

401 :   ex-Hermes/NOVIO-1729 405 :   ex-GVB-216 409 :   ex-GVB-251 413 :   ex-GVB-235 (later ex-RET-932) 417 :   ex-GVB-240
402 :   ex-Hermes/NOVIO-1731 406 :   ex-GVB-234 410 :   ex-GVB-242 414 :   ex-GVB-205 418 :   ex-GVB-241
403 :   ex-Hermes/NOVIO-1732 407 :   ex-GVB-245 411 :   ex-GVB-247 415 :   ex-GVB-239 419 :   ex-GVB-243 (later ex-GVB-196)
404 :   ex-Hermes/NOVIO-1730 408 :   ex-GVB-249 412 :   ex-GVB-246 416 :   ex-GVB-238 420 :   ex-GVB-213

De Hermesbussen waren rood/crème van kleur, de 405, 414 en de 420 betroffen bussen in wit/blauwe kleur uit de reeks 201-230 (serieblad 125), de vervangende bus 419 (onderstreept in het lijstje) betrof eveneens een wit/blauwe bus uit deze serie 174-200 van dit serieblad 123 én de resterende bussen waren voormalige Schiphol Sternetbussen in de rode kleurstelling uit de serie 231-252(serieblad 128).
Van deze bussen bleek de 413, ofwel de ex-GVB-235, te slecht te zijn, zodat deze op 14-11-2014 bij Womy werd omgeruild voor RET-bus 932, een B96 Alliance van fabrikant Den Oudsten in de kleur wit/groen. Ook de 419, ex-GVB-243 bleek een defect te hebben en werd uitgeruild voor de GVB-196. Van deze wagens hebben slechts 3 wagens een keer dienst gedaan,tw. op 17-11-2014 in de avonduren reed de 411(ex-GVB-247) op trampendelbuslijn 52. De volgende ochtendspits reed de 402(ex-Hermes-1731) op trampendellijn 52 en ook de 401 heeft een keer op pendellijn 52 en 69 gereden. De bussen stonden deels opgeslagen in de garage Telexstraat, deels bij de stalling van het Haags Bus Museum aan de Binckhorstlaan en tevens stonden een paar bussen opgeslagen bij de Mercedesdealer aan de Donau(Industriegebied Forepark). In de periode 10-12-2014 t/m 19-01-2015 gingen de bussen weer terug naar Womy.
Het verblijf bij de HTM was als volgt verdeeld:

196 :   08-12-2014 t/m 19-01-2015 238 :   30-10-2014 t/m 24-12-2014 245 :   27-10-2014 t/m 19-01-2015
205 :   28-10-2014 t/m 19-01-2015 239 :   30-10-2014 t/m 19-01-2015 246 :   28-10-2014 t/m 19-01-2015
213 :   30-10-2014 t/m 19-01-2015 240 :   30-10-2014 t/m 24-12-2014 247 :   28-10-2014 t/m 24-12-2014
216 :   27-10-2014 t/m 19-01-2015 241 :   30-10-2014 t/m 19-01-2015 249 :   27-10-2014 t/m 19-01-2015
234 :   27-10-2014 t/m 24-12-2014 242 :   27-10-2014 t/m 19-01-2015 251 :   27-10-2014 t/m 24-12-2014
235 :   28-10-2014 t/m 27-11-2014 243 :   30-10-2014 t/m 10-12-2014

Van deze serie betrof dit dus bus 196, die rechtstreeks van GVB naar de HTM ging. De wagen werd echter niet ingezet en ging hierna dus op 19 januari 2015 alsnog naar Womy en werd later gesloopt.



  Het verblijf van de wagens na afvoer:


Van de afgevoerde wagens werden de meesten geëxporteerd. Bus 184 en 196 werden uiteindelijk in 2012 resp. 2018 alsnog afgevoerd naar een sloperij.

In 2010 werden de 174, 174, 178, 181 en 193 geëxporteerd naar Macedonië:
    -  De 175 kwam terecht bij de firma Sloboda Prevoz in Skopje en werden daar ingezet in de lijndienst. Hij werd voor het laatst gezien op 3 februari 2016 en
    -    het is onbekend of deze wagen er nog is.
    -  De 174, 178, 181 en 193 kwamen terecht bij de firma HIT-GO Trans in Štip en reden groepsvervoer. De 174, 178 en 181 zijn daar nog op 26-10-2018 aangetroffen en de 193 op 04-10-2019. Eén van deze wagens(de 174, 178 of 181) is op 03-10-2019 in Skopje aangetroffen met het nieuwe kenteken SK 1338 AT het busbedrijf Enterprise, die ermee rijdt op lijn 19, maar het is nog niet bekend welke dit exact is.

Bus 189 werd in 2011 via Womy rechtstreeks verkocht aan de Politie Amsterdam-Amstelland als oefenobject, ter vervanging van standaardbus 372. De bus ging echter eerst langs Womy ter uitname van diverse technische onderdelen, waaronder het gehele motorblok.

In maart 2012 werd de 197 geëxporteerd naar het provinciestadje Štip in Macedonië. Hier rijdt de bus personeelsvervoer. De 198 is op dezelfde datum geëxporteerd en is dus vermoedelijk ook hier terecht gekomen.

In de zomer van 2012 werden in totaal 20 ex-GVB-lagevloerbussen, die verkocht waren aan de firma RATP te Iași (Roemenië), overgebracht vanaf Womy naar Roemenië. Uit deze serie betrof dit de wagens 187, 188 en 199, die in Iași aankwamen in de late avond van 09-09-2012.
Deze drie wagens kwamen met de tweede serie van 10 wagens en na aanpassing aan de Roemeense normen, kwamen ze in dienst op 19-09-2012 en zijn genummerd in de nummerreeks 211-220(niet op nummervolgorde) en rijden oa. op de stadslijnen 28, 42 en 46. De bussen kwamen in eerste instantie in dienst met tijdelijke kentekens en kregen na ongeveer 1 tot 3 maanden hun definitieve kentekens aangebracht.
Begin 2017 werd de RATP-reeks 201...220 vernummerd in 1201...1220. De ex-GVB-ers bij de RATP werden eind december 2017 buiten dienst gesteld, waarmee dus ook het doek viel voor de ex-187, 188 en 199.

De 177 werd in september 2012 verkocht aan een rijschool in Mediaș, Roemenië, maar werd na korte tijd op 23-11-2012 al weer doorverkocht aan een handelaar in Roemenië, omdat de bus een automatische versnellingsbak bezit en zo'n bus(zonder handgeschakelde versnellingsbak) op dat moment volgens de Roemeneese wetten niet mocht worden ingezet als lesbus. De bus werd daarna doorverkocht aan de gemeente Agnita, die de bus met kenteken SB 10 SFB inzet op een stadslijntje in en rond dit provinciestadje.

Eind 2012 werden een viertal bussen geëxporteerd naar Letland, waar ze dienst gingen doen als platformbus op het vliegveld RIX in Riga.
De bussen kregen de nummers L30 t/m L33 toebedeeld met de kentekens LIDOSTA-30 t/m 33. De eerste 3 bussen betrof de voormalige 191, 185, 192 resp. 182.
De bouw van een nieuwe terminal met extra slurfen voor de bediening van vliegtuigen betekende een verminderde behoefte aan platformbussen. Tevens werd een nieuwe serie tweedehands Solaris-bussen aangeschaft, zodat de ex-Nederlanders in 2019 buiten dienst konden worden gesteld. De bussen zijn vermoedelijk afgevoerd naar een sloperij.

In de zomer van 2013 werden door onderaannemer S.C. Unistil S.R.L, die een aantal lijnen op het RATP-busnet reed in de Roemeense stad Iași een vijftal bussen aangeschaft.
Dit betrof de voormalige 183 uit deze serie resp. 167, 161, 168 en 172 uit de serie 156-173(serieblad 119), die in deze volgorde met de nieuwe nummers 803-807 in dienst kwamen. Op 19-06-2016 werden de diensten door Unistil gestaakt door faillissement van het bedrijf. Alle bussen van deze firma Unistil werden opgelegd in de plaats Barlad en wachten sindsdien op een onzekere toekomst. Op 20 februari 2020 stonden ze daar nog steeds.

De bussen 180 en 200 werden officieel al op 14-08-2013 geëxporteerd naar Cuba, maar ze gingen daar pas begin 2014 heen. Bij de firma TransMayabeque kwamen de wagens in dienst op een lijndienst vanaf Santa Cruz del Norte, waar het bedrijf ook gevestigd is, naar de Cubaanse hoofdstad La Habana. In 2018 bleek de dienst naar La Habana inmiddels niet meer in gebruik en reden de bussen nu lijndiensten in de regio. De bussen kregen ergens tussen 6 mei en 1 november 2017 de gewijzigde parknummers 24-4-09 resp. 24-4-08.
Op 14-10-2019 werd de voormalige Gouden Bus 200 op de stalling aangetroffen als sloper en was in verregaande staat van onttakeling. De 180 was rijvaardig aanwezig in de werkplaats.

Van de bussen 186, 190, 194, 195 en 198 is vooralsnog nog geen bestemming bekend geworden.
Een aantal Amsterdamse SB250-ers is via Internet ed. aangetroffen, maar helaas nog niet geďdentificeerd. Dit zouden wagens uit deze reeks kunnen zijn, tw.:
    -  Unaza in Tirana, Albanië met kenteken AA-862DB (gezien op 31 maart 2015).
    -  Teksi Trans in Štip, Macedonië met kenteken ST 0546 BR (gezien op 26 oktober 2018).
    -  Evro Trans in Štip, Macedonië met kenteken ST 1962 AB (gezien op 18 maart 2015).
    -  Firma Yagyemezier in Shtip, Macedonië met kenteken ST 0371 AB(gezien op 4 februari 2016 en 4 oktober 2019, dit is vermoedelijk de ex-198).
    -  Firma Unaza te Tirana in Albanië met kenteken AA 862-DB (gezien op 31 maart 2015).

Op 01-01-2003 werd het aanbrengen van reclames aan de buitenzijden van het buswagenpark gestaakt. Echter vanaf 2008 werd sporadisch toch weer een enkele bus voorzien van totaalreclame, welke dan wel GVB-gerelateerd was. Dientengevolge zijn vanaf 2008 enkele wagens met geplakte totaalreclame op dienst geweest. Uit deze serie betrof dit wagen 177. Voor de precieze data verwijzen wij naar de reclamebuslijst op de buswagenparklijst.

 

 

    Indeling
Busnr. Aflevering In Dienst Op Dienst Kenteken Chassisnummer Zit/Staanplaatsen Gewicht Ordernummer Laatste inzet Op Dienst Afvoerdatum Afvoer naar
174 17-01-2000 18-01-2000   36-02 BH-VV-77 XMGDE02RS0H007659       29/68 11000 kg 1040-01 24-11-2009   32-07 08-04-2010 Womy Equipment Supply BV., Zevenbergen(Moerdijk) tbv. export/doorverkoop(26-04-2010 geëxporteerd naar HIT-GO in Štip,, Macedonië met kenteken ŠT 439-BN)
175 17-01-2000 18-01-2000   36-03 BH-VV-76 XMGDE02RS0H007660       29/68 11000 kg 1040-02 12-12-2009   38-05 08-04-2010 Womy Equipment Supply BV., Zevenbergen(Moerdijk) tbv. export/doorverkoop(21-04-2010 geëxporteerd naar Sloboda Prevoz in Skopje, Macedonië met kenteken SK 255-TV)
176 27-01-2000 28-01-2000 280-04 BH-XF-98 XMGDE02RS0H007661       29/68 11000 kg 1040-03 21-10-2009   38-06 27-10-2009 Ballast Nedam, Groningen(01-12-2011 doorverkocht naar handelaar en geëxporteerd met onbekende bestemming)
177 04-02-2000 26-04-2000   42-01 BH-XG-02 XMGDE02RS0H007662       29/68 11000 kg 1040-04 30-12-2011   36-03 02-02-2012 Womy Equipment Supply BV., Zevenbergen(Moerdijk) tbv. export/doorverkoop(24-09-2012 geëxporteerd naar Autoscuola de Soferi AUTOPREST in Mediaș, Roemenië met kenteken BA 19BAD)
178 04-02-2000 18-02-2000   36-01 BH-XL-39 XMGDE02RS0H007663       29/68 11000 kg 1040-05 12-12-2009   38-03 08-04-2010 Womy Equipment Supply BV., Zevenbergen(Moerdijk) tbv. export/doorverkoop(28-04-2010 geëxporteerd naar HIT-GO in Štip,, Macedonië mt kenteken ŠT 384-BN)
179 27-01-2000 28-01-2000 247-05 BH-XG-01 XMGDE02RS0H007664       29/68 11000 kg 1040-06 20-10-2009   32-09 27-10-2009 Ballast Nedam, Groningen(01-12-2011 doorverkocht naar handelaar en geëxporteerd met onbekende bestemming)
180 27-01-2000 28-01-2000   68-12 BH-XF-99 XMGDE02RS0H007665       29/68 11000 kg 1040-07 29-12-2011 232-04 06-01-2012 Womy Equipment Supply BV., Zevenbergen(Moerdijk) tbv. export/doorverkoop(14-08-2013 geëxporteerd naar TransMayabeque te Santa Cruz del Norte in Cuba met parknummer 11209 en kenteken B 069 209)
181 27-01-2000 31-01-2000   47-02 BH-XL-38 XMGDE02RS0H007666       29/68 11000 kg 1040-08 11-12-2009   36-10 08-04-2010 Womy Equipment Supply BV., Zevenbergen(Moerdijk) tbv. export/doorverkoop(26-04-2010 geëxporteerd naar firma HIT-GO in Štip,, Macedonië met kenteken ŠT 374-BN)
182 27-01-2000 31-01-2000   68-06 BH-XL-36 XMGDE02RS0H007667       29/68 11000 kg 1040-09 02-01-2012   36-03 05-01-2012 Womy Equipment Supply BV., Zevenbergen(Moerdijk) tbv. export/doorverkoop(05-11-2012 geëxporteerd naar onbekende bestemming, vermoedelijk wagen L33 op RIX Airport in Riga, Letland)
183 11-02-2000 22-02-2000   64-02 BH-XS-50 XMGDE02RS0H007668       29/68 11000 kg 1040-10 13-07-2011   64-03 03-08-2011 Womy Equipment Supply BV., Zevenbergen(Moerdijk) tbv. export/doorverkoop(zomer 2013 geëxporteerd naar Unistil in Iași, Roemenië(nr. 803) met kenteken AG 038052, later IS 09NUM)
184 04-02-2000 08-02-2000   36-08 BH-XL-35 XMGDE02RS0H007669       29/68 11000 kg 1040-11 12-12-2009   46-02 08-04-2010 Womy Equipment Supply BV., Zevenbergen(Moerdijk) tbv. export/doorverkoop(05-03-2012 afgevoerd naar sloperij)
185 04-02-2000 08-02-2000   36-02 BH-XL-33 XMGDE02RS0H007670       29/68 11000 kg 1040-12 23-12-2011 239-03 31-01-2012 Womy Equipment Supply BV., Zevenbergen(Moerdijk) tbv. export/doorverkoop(05-11-2012 geëxporteerd naar RIX Airport, Riga, Letland: wagen L31 met kenteken LIDOSTA-31)
186 04-02-2000 12-02-2000   36-05 BH-XL-32 XMGDE02RS0H007671       29/68 11000 kg 1040-13 30-12-2011 232-04 02-02-2012 Womy Equipment Supply BV., Zevenbergen(Moerdijk) tbv. export/doorverkoop(14-08-2013 geëxporteerd met onbekende bestemming)
187 04-02-2000 08-02-2000   36-01 BH-XL-31 XMGDE02RS0H007672       29/68 11000 kg 1040-14 15-07-2011   36-05 03-08-2011 Womy Equipment Supply BV., Zevenbergen(Moerdijk) tbv. export/doorverkoop(06-09-2012 geëxporteerd naar RATP in Iași, Roemenië(nr. 219) met kenteken IS 016138, later IS 09ELZ))
188 11-02-2000 15-02-2000   63-05 BH-XL-30 XMGDE02RS0H007673       29/68 11000 kg 1040-15 16-07-2011   63-10 03-08-2011 Womy Equipment Supply BV., Zevenbergen(Moerdijk) tbv. export/doorverkoop(06-09-2012 geëxporteerd naar RATP in Iași, Roemenië(nr. 217) met kenteken IS 016135, later IS 09EMD)
189 11-02-2000 15-02-2000   36-01 BH-XS-49 XMGDE02RS0H007674       29/68 11000 kg 1040-16 04-10-2011   65- .. 27-10-2011 Politie Amsterdam-Amstelland als oefenobject(via Womy tbv. onderdelen)
190 11-02-2000 15-02-2000   36-08 BH-XL-29 XMGDE02RS0H007675       29/68 11000 kg 1040-17 03-01-2012   41-18 25-01-2012 Womy Equipment Supply BV., Zevenbergen(Moerdijk) tbv. export/doorverkoop(14-08-2013 geëxporteerd met onbekende bestemming)
191 11-02-2000 18-02-2000 281-02 BH-XS-48 XMGDE02RS0H007676       29/68 11000 kg 1040-18 03-01-2012   15-08 25-01-2012 Womy Equipment Supply BV., Zevenbergen(Moerdijk) tbv. export/doorverkoop(05-11-2012 geëxporteerd naar RIX Airport, Riga, Letland: wagen L30 met kenteken LIDOSTA-30)
192 17-02-2000 21-02-2000   23-16 BH-XS-46 XMGDE02RS0H007677       29/68 11000 kg 1040-19 29-12-2011   62-02 01-02-2012 Womy Equipment Supply BV., Zevenbergen(Moerdijk) tbv. export/doorverkoop(05-11-2012 geëxporteerd naar RIX Airport, Riga, Letland: wagen L32 met kenteken LIDOSTA-32)
193 17-02-2000 22-02-2000   68-12 BH-XV-83 XMGDE02RS0H007678       29/68 11000 kg 1040-20 29-09-2009 238-01 12-02-2010 Womy Equipment Supply BV., Zevenbergen(Moerdijk) tbv. export/doorverkoop(05-07-2010 geëxporteerd naar HIT-GO in Štip,, Macedonië met kenteken ŠT 052-BP)
194 18-02-2000 22-02-2000   64-05 BH-XS-45 XMGDE02RS0H007679       29/68 11000 kg 1040-21 02-01-2012   65-07 01-02-2012 Womy Equipment Supply BV., Zevenbergen(Moerdijk) tbv. export/doorverkoop(25-03-2013 geëxporteerd met onbekende bestemming)
195 18-02-2000 23-02-2000   23-03 BH-XV-82 XMGDE02RS0H007680       29/68 11000 kg 1041-01 27-12-2011 233-06 02-02-2012 Womy Equipment Supply BV., Zevenbergen(Moerdijk) tbv. export/doorverkoop(25-03-2013 geëxporteerd met onbekende bestemming)
196 25-02-2000 01-03-2000   40-04 BH-XV-81 XMGDE02RS0H007681       29/68 11000 kg 1041-02 14-07-2014   36-04 08-12-2014 Womy Equipment Supply BV., Zevenbergen(Moerdijk) tbv. export/doorverkoop(19-07-2018 afgevoerd naar een sloperij)
197 25-02-2000 07-03-2000   63-03 BH-XV-80 XMGDE02RS0H007682       29/68 11000 kg 1041-03 02-01-2012   63-12 25-01-2012 Womy Equipment Supply BV., Zevenbergen(Moerdijk) tbv. export/doorverkoop(09-03-2012 geëxporteerd naar Yagyemezier in Štip,, Macedonië met kenteken ST 0372AB)
198 27-03-2000 30-03-2000   36-07 BH-XV-78 XMGDE02RS0H007683       29/68 11000 kg 1041-04 29-12-2011   36-10 25-01-2012 Womy Equipment Supply BV., Zevenbergen(Moerdijk) tbv. export/doorverkoop(09-03-2012 geëxporteerd met onbekende bestemming)
199 27-03-2000 31-03-2000   63-07 BH-XV-77 XMGDE02RS0H007684       29/68 11000 kg 1041-05 16-07-2011 357-13 03-08-2011 Womy Equipment Supply BV., Zevenbergen(Moerdijk) tbv. export/doorverkoop(06-09-2012 geëxporteerd naar RATP in Iași, Roemenië(nr. 216) met kenteken IS 016140, later IS 09DNO)
200 27-03-2000 26-04-2000   44-01 BH-XV-76 XMGDE02RS0H007685       29/68 11000 kg 1041-06 29-12-2011 233-06 25-01-2012 Womy Equipment Supply BV., Zevenbergen(Moerdijk) tbv. export/doorverkoop(14-08-2013 geëxporteerd naar TransMayabeque te Santa Cruz del Norte in Cuba met parknummer 11208 en kenteken B 069 210)









                 






Traminfo.nl © 2003-2015 | Contact  | Colofon | Disclaimer | Links